Taal- en Rekendans

Hier vindt u alle informatie rondom Taal- en Rekendans.

Tijdens de Taal- en Rekendans lessen beleven we al dansend en zingend de SLO doelen voor taal en rekenen. Taal- en Rekendans maakt de vertaalslag tussen woorden, begrippen en dans. De danslessen sluiten aan op het thema, de methode en de woordenlijst waar de klas op dat moment mee werkt. Tijdens de les ervaren de kinderen deze begrippen nog een keer met het hoofd, maar ook met het lichaam. Door het koppelen van een begrip aan een beweging ontstaat een beter leereffect. Leren met je lijf is kind eigen, gezond, leuk en breinvriendelijk. Taal en rekenen komt tot leven tijdens deze leerzame lessen; dansen, spelen, bewegen en bewogen worden, praten, zingen, rijmen, voelen, zien, doen!

Jonge kinderen zijn in essentie beweging. Kinderen die zich ontwikkelen door beweging, ontwikkelen zich beter dan kinderen die weinig of niet bewegen.
                                                                                                                       

Voor wie is Taal- en Rekendans?

Taal- en rekendans is bedoeld voor peuters en kleuters op de voorschool, in groep 1-2 van de basisschool, in het NT2 onderwijs en voor kinderen met een andere moedertaal. De les wordt gegeven voor de gehele klas of groep en vinden plaats ‘onder schooltijd’.

 

Wat levert Taal- en Rekendans bij u op (de voor-) school op?

  • Betere toetsresultaten
  • Directe werkdrukverlaging
  • Grotere woordenschat
  • Makkelijker en sneller leren mét veel plezier
  • Meer mogelijkheden om het kind te laten leren op natuurlijke wijze (door beweging, door spel, door dans, door zang, door te doen)
  • Een kans om de beweeglijkheid van het jonge kind in te zetten als kracht bij het leren
  • Beweging
  • Grotere ouderbetrokkenheid
  • Heel veel meer…

 

Nieuwsgierig geworden naar een proefles? Neem contact op via jennifer@dedansformule.nl.

 

“Dans is meer dan beweging”